Monday, April 16, 2012

Alhamdulillah berjaya jugak jahit getah lengan!!

Baru-baru ni saya dapat tempahan dari sorang kawan husband..tempah 2pasang baju kurung biasa tapi request nak letak getah pada lengan baju sebab malas nak pakai stokin tangan tu katanya..ok actually tak pernah terima tempahan / jahit getah dekat lengan baju..tapi masa tu saya bayang kan sama je la kot jahit macam getah pinggang..

Dah siap jahit baju semua saya pun try la jahit getah dekat tangan atas kain perca dulu..guna getah yg nipis tu tapi hampehh buruk giler...haa start la cuak sebab dah janji dengan customer nak jahit getah kat lengan baju dia..start la tanya cikgu yang ajar saya jahit dulu..k.zue ada explain in detail mcm mana nak jahit tapi biasa la sebab tak dapat nak bayangkan macam mana so tak berapa faham apa yang k.zue explain..dok mencari la tutorial dalam internet..alhamdulillah ada jugak terjumpa 2blog yang explain mcm mana nak jahit..blog kak Surtima Ibrahim explain terperinci memang menolong sangat sangat..siap gambar step by step..rupanya senang je jahit getah lengan ni...

2kali je saya try jahit kat kain perca terus jadi..lagi senang dari jahit getah kat pinggang...sebab dia just jahit lurus mcm biasa je..nnt insyaallah next post saya tunjukkan tutorial jahit getah lengan ni..

Saya charge rm1 utk setiap lengan..jahit 3 urat getah..kalau nak lebih uratnya pun boleh..maknanya setiap baju saya charge rm2 extra utk jahit getah lengan...



No comments:

Post a Comment