Sunday, August 22, 2010

dah separuh puasa baru nak beli baju raya

dah lama tak update blog...sooo sorry guys..been very very busy dengan tempahan-tempahan raya..Ya Allah permudahkan la...tempahan manik, tempahan jahit baju dan tempahan kuih raya..fuhhh...sekeras-kerasanya kudrat saya kerahkan bulan yg penuh rahmat ni...siang saya kerja di office, balik pulak terus siap2 nak masak berbuka..lepas tu kelang kabut bersiap nak ke masjid utk terawih..hanya mampu buat 8rakaat sahaja..sampai kat rumah dah pukul 10pm...badan lepas tu dah terlampau letih...kadang2 terus tido..esok pagi2 nak kene bangun masak sahur pulak..Ya Allah letih betul...tapi tetap seronok..rasa sedih pulak Ramadan dah nak berlalu lagi 18hari...sob sob sob..ntah next year dapat ke kita bertemu Ramadan lagi?

anyway since lg 2weeks nak raya kami belum buat lg any persiapan utk baju raya..en.hubby saya ckp dia just nak pakai baju melayu yg masa nikah tu je..saya pulak tak beli lagi baju..plan nak jahit je sendiri..lagi best..kalau nak beli dah siap mahal la..rata-rata saya tgk price sepasang baju rm70 paling murah..n of course la saya akan go for cotton...my fav fabrics ever!...

hari ni awal2 pagi pukul 8.30am kami gerak ke Jalan TAR nak cari kain raya utk saya, mummy & MIL..pergi awal2 pagi senang sikit dan kurang panas..org pun tak ramai..pukul 9am dah sampai kat sogo..masa tu pun kedai belum bukak..jadi terpaksa la tunggu kedai bukak pukul 10am..masa tu dah ramai sgt kat depan sogo..alhamdulillah sampai awal..jadi tak la payah nak cari parking..dan mcm biasa saya shopping kain di nagoya..ambik yg 1meter rm8..kain pun sedap dan tebal..corak pun cantik...3pasang utk saya dan 2pasang utk mummy&MIL...TQ to my hubby =)...kemudian pergi mencari tudung pulak..ni pun satu hal jugak..susah nak cari tudung yg menepati citarasa dan match dengan kain yg baru beli..banyak yg desing ntah pahape..pass tu qualty langsung tak best...perut pun dah lapar kaki pun dah penat..tak larat nak pusing 1 Jln TAR..muka hubby pun dah tak larat..alahai sian kat dia..ok jom la balik..pukul 1pm kat Jln TAR dah PENUH dgn manusia..ramai hoccay..jalan pun jem...ok la cukup shopping utk raya..now bertambah lagi jahitan yg nak kene siapkan sebelum raya..ho ho ho


plan yg ni nak buat jubah..asyik baju kurung je boring dah

my 1st blue cotton utk dibuat baju kurung..selama ni banyak colour pink + brown

black+white=elegant?

kain for mummy

ni pulak for my MIL


Photobucket

4 comments:

  1. salam

    ayu , just wandering do u actually terima tempahan baju kurung lagi?

    ReplyDelete
  2. Mamaicha

    tempahan utk raya dah tutup..tapi utk after raya boleh la =D

    ReplyDelete
  3. Ayu.. setakat ni pernah juga beli kain yg RM8 semeter kat Nagoya tuh.. tp bila basuh, kedut seribu n even dah gosok pon kedut jugak lg.. tp tak tau lah kalau design2 yg latest nii. kalau ok jer.. nnt ayu bgtau yer.. teringin nak beli jugak sbb coraknya cantik2..

    ReplyDelete