Wednesday, July 11, 2012

Saya Masih Di Vietnam

Salam semua..yup saya masih di HoChiMinh City mengikut suami berkerja di sini..dah hampir 3weeks saya kat sini..alhamdulillah kami sekeluarga sihat dan masih menyesuaikan diri (cehh pehal ayat skema semacam ni hhuhuhu)...dah hampir 3weeks saya tak boleh bukak blog..bukan hanya blog saya tapi semua yg belakang dia .blogspot.com saya tak boleh bukak gara-gara internet service provider kat sini block any blogspot punya url..tension woo..dah la internet sgt sgt sgt slow..last week hubby belikan internet yg mcm maxis 3g tu tapi kat sini panggil mobifone 3g dan dgn harapan laju la sikit loading tapi hampeh dan lagi hampeh speed dia compare to free wifi yg hotel ni kasi..tetiap malam saya merunggut menyumpah sbb internet slow giller..nak loading fb punya la lembaps..sib baik saya still boleh update blog guna blogpress aplications kat ipad ni...kalau tak terbiar gitu je la blog kesayangan saya tu tanpa update..ni nak masukkan gambar pun ambik masa lama nak upload..huhuh rindu dgn unifi kat rumah kl...

Saya nak mintak maaf bebanyak kepada yg sms saya tapi saya tak reply..sorry ye bukan sbb saya kedekut tau..tapi 1hari saya terima banyak sms dari customer yg bertanya soalan yang sama setiap hari "masih terima tempahan utk raya tak" "berapa ye harga kalau nak tempah baju kurung?" "ambik tempahan pukal tak utk raya?" dan banyak lagi..sekali lagi saya cakap bukan saya kedekut..tapi korg bayangkan kan average dpt lebih 5sms bertanya soalan gitu dan harga setiap sms kalau saya reply rm1 x 5sms(perday) x 30days = rm150 hanya utk sms sahaja..tu belum masuk kalau call masuk..any incoming or outgoing call saya kene charge rm4 (lebih kurang) utk 30saat..yup mahal tau nak kene bayar kalau roaming ni..sbb tu saya hanya reply atau angkat any call yg saya rasa penting sahaja..iskk jgn salah anggap tau..customer saya penting sangat utk saya..sebab tu saya update dalam blog dan dah inform awal2 yang tempahan utk raya saya dah TUTUP pintu rapat rapat..dah takboleh nak terima lagi dah walaupun sehelai mahupun pukal..bagi yang nak tahu berapa upah saya boleh la tengok kat price list dekat sidebar belah kanan atau boleh masuk dalam fb page saya..dlm tu ada price list..harap korg faham ye..saya tak sombong tau..kalau korg email insyaallah saya reply..walaupun kekadang lambat tapi saya tetap reply..so kalau nak contact saya better guna email...sekali lagi saya nak mintak maaf bebanyak kepada yg sms atau call saya..utk yg nak tempah selepas raya tu saya takleh nak janji sbb kemungkinan besar saya terpaksa stop dulu ambik tempahan..yela sbb saya kan ikut suami berpindah..balik malaysia pun mungkin 2-3bulan sekali..nak taknak dengan berat hati saya terpaksa stop dulu ambik any tempahan

Tapi bagi yang dah hantar kain tu jangan risau ye..janji tetap janji..insyaallah baju baju korg semua saya akan siapkan before raya..kain korg semua saya angkut dtg sini hari tu...insyaallah seminggu puasa saya akan balik malaysia..nnt bila dah siap saya akan sms setiap customer saya..dont worry kay..i will make sure korg semua berbaju raya..insyaallah doakan saya sihat dan semuanya ok..


- Posted using BlogPress from my iPad

2 comments:

  1. insyaallah weekend ni baru nak plan g shopping lepas berbuka utk bawak balik sourvenir org kl..hari tu masuk kejap ben than tak sampai 10minit keluar balik sbb tak tahan panas sangat..

    ReplyDelete