Thursday, July 29, 2010

1 boxer & 2 seluar tidur

dah lama tak cerita pasal projek craft..ada a few tempahan baju kurung yg dah siap tapi tak sempat nak ambik gambar dan terus dihantar ke tuan punya badan...kali ni saya nak story pasal my handmade seluar tidur...I LOVE cottons sooo much...selesa dipakai tak kisah la kat luar rumah @ di rumah...kalau tidur pun saya akan pilih jenis kain cotton baru la boleh tidur dgn nyenyak...saya suka seluar2 tidur yg di buat dari fabrics cotton...selesa kan?...tak panas dan CONFIRM tidur malam akan di buai mimpi yg indah ;p...

hari tu en. hubby ada request saya buatkan seluar tidur utk dia..kebetulan sabtu hari tu kami ke Ikea...dapat la saya rembat 3jenis pattern kain cotton...2 saya plan nak buat bag..lagi 1 nak buat seluar tidur untuk kami..since seluar tidur dah lama tak beli baru dan banyak yg dah koyak di celah kangkang ...senang aja buat seluar tidur ni..hanya tekapkan seluar tidur yg sedia ada di atas brown paper utk membuat patterns..kemudian potong kain mengikut brown paper tu dan jahit...tak sampai 1jam dah siap...hasilnya saya dapat hasilkan 1boxer dan 2seluar panjang menggunakan 3meter kain..


boxer utk en hubby
bila dia pakai dah macam gaya kanak-kanak ribena
cumilll

actually seluar ni saya buat utk saya tapi kat belah punggung dan peha terketat la pulak
baru saya sedar yg saya sudah gumuk..erkkkk
sib baik en hubby boleh pakai dgn selesa

ingat tak kain ni saya guna buat langsir di bilik baby?
ada kain lebih jadi saya guna buat seluar tidur saya
seluar ni unik sikit sbb ada "2 faces"
see picture below

tadaaaa...
depan pattern lain n belakang pattern kain lain
cute kan..hihih

sesiapa yg berminat nak tempah boleh email saya

Photobucket

1 comment: