Wednesday, June 9, 2010

Alahai MakNgah~~~

Alhamdulillah settle sudah jahitan manik utk baju MakNgah...MakNgah ni adik ummi saya...masa saya mula menjinak2kan diri dlm bidang manik ni MakNgah ada dtg rumah ummi saya..time tu saya tgh jahit beads utk baju sendiri sebagai pencubaan...dan kebetulan saya baru beli buku Puan Rosita Jaafar berkenaan dgn jahitan manik...Makngah ada tanya saya berapa saya ambik upah tapi memandangkan saya masih lagi baru dan belum tahu mcm mana nak charge jadi saya offer bagi dia free 1baju utk jahitan manik yg simple..

wahh excited betul dia masa tu dan terus dia bukak buku puan rosita dan pilih design2 yg dia nak...(dlm hati saya masa tu "ehh dh la aku kasi free tapi nak design manik2 yg bunga penuh pulak" tp memandangkan dia makcik saya maka saya diamkan je)..dia ckp nnt dia balik rumah suruh kakak sedara belikan kain dan tempah baju kurung baru utk saya jahitkan manik..next week terus dia kasi baju kurung yg baru dia tempah...cepat sungguh (mentang2 la free)...kebetulan masa tu saya tgh mabuk teruk pregnant...jadi saya langsung tak check kain apa dia kasi dan berapa helai...saya expect 1helai je la kot sbb saya memang kasi free 1 kali jahit je..

sehingga lah last week saya nak settle kan semua jahitan manik yg sudah lama pending sebelum bulan puasa ni, saya agak pelik sbb ada 2helai baju kurung...dan saya pasti makngah saya takde pulak cakap yg lagi 1baju tu dia nak bayar...maka tak berani la saya nak jahit 2-2..takut nanti kalau lagi 1tu saya charge tak mahu pulak dia bayar...saya hanya jahit 1helai saya memandangkan saya hanya janji 1helai sahaja..kalau sampai 2helai mahu free "mati" lah saya...bukan mahu berkira tapi penat dan masa saya juga kene la kira..apa-apa pun saya harap makngah saya puas hati dgn design manik saya dan boleh la melawa di pagi raya =)



Photobucket

No comments:

Post a Comment