Monday, June 7, 2010

Gud Photography Tips

Kadang2 jeles kan tgk gambar kat blog org lain yg cantik2...i believe i'm not the only 1 yg rasa mcm tu...terfikir jugak camne la dia ambik gambar nampak lawa je tapi saya ambik gambar buruk je..dah la gelap, blurr pulak tu...tak menarik langsung...actually saya pun minat photography...just takde masa nak getting serious dlm bidang photography ni...

last year hubby belikan saya DSLR Nikon D60 tapi sampai sekarang tak reti guna function dia..selalu gak kene perli dgn hubby "dh belikan takmo guna"...tangan saya tak berapa "kreatif" sgt nak snap picture2 yg menarik...teringin jugak nak ambik gambar mcm pro photographer...dan ntah bila la saya nak pandai guna En. D60 tu..

selalunya saya ambik gambar kemudian saya transfer dlm labtop dan saya akan edit guna Macromedia Fireworks Mx...kemudian baru la publish...saya akan edit dulu colour gambar (terangkan @ gelapkan), edit contras & etc...

website ni banyak tips utk beginner photographer mcm saya ni..
http://digital-photography-school.com/




Photobucket

No comments:

Post a Comment