Monday, June 28, 2010

Cerita Cintun Di Hujung Minggu (Part 1)

Sekejap nyer masa berlalu kan..kejap je rasa Weekend...Weekend hari tu korng buat apa?..owh weekend saya digunakan sepenuhnya utk hal-hal langsir rumah...

Sabtu (26 June 2010)

lepas solat subuh xelok tido kan...nnt rezeki susah masuk...walaupun masih ngantukss tapi melawan mata jugak utk tak tido balik...lepas mandi terus ke dapur utk basuh baju kotor yg dah serupa mcm "gunung berapi yg hampir nak meletups"...disebabkan mesin basuh hanya muat utk 6kg sahaja jadi terpaksa la basuh 5trip..huhuh..mak aiihh 5trip??...ye tu la baju yg dah dikumpul selama 1minggu...huhuhuh..saya memang malas nak basuh masa hari kerja...balik umah dah penat takde mood nak buat kerja rumah..jadi saya simpan utk sekali harung sahaja basuh..tapi yg tak best sekali time nak melipat baju...owwwhhhh tu paling TAK BEST sekali...sambil2 baju dibasuh, saya prepare bahan2 utk dibuat breakfast..breakfast utk hari ni Kueyteow Goreng, En.hubby punya fav food..pukul 9.30 dah tak tau nak buat apa...nak menjahit tapi benang pulak takde..aduiii potong stim sungguh...bila dh melangok mcm biasa la mata ni terus nak tertutup tambah pulak dgn sofa yg empuk + angin sepoi2 bahasa pulak masuk dari sliding door owhhhh lagi la mata ni bertambah berat...sedar2 hubby kejut "sayang bangun! contractor wallpaper dah sampai"...alaaa kacau betul la contractor ni...baru je mimpi best (ntah la tak ingat pulak mimpi apa..tapi best la)..maka dengan kemalasan saya bangun tukar baju + freshen up...actually contactor ni datang bukan nak pasang wallpaper terus tapi utk kami pilih design wallpaper + deal price + ukur mengukur...lama jugak contactor ni lepak umah kami (dari 11am-2pm)...budget asal kami hanya rm2000 sahaja..since ni 1st time buat dan tak pernah ada experience langsung buat wallpaper rupanya rm2k yg kami rasa banyak tak cukup OK...total utk 1rumah (hall,masterbed room, office) = rm2500...hohooh terlebey sudah rm500...itu pun bilik baby kami terpaksa tolak tepi sbb kalau include bilik baby total semua rm3100...takpe la bilik baby nnt tunggu next year punya budget..InsyaAllah...

Lepas solat Dzuhur kami ke Jalan TAR pulak...sampai di jalan TAR dekat pukul 4pm...keadaan mcm biasa la kalau hujung minggu Jem+sesak dgn org..Alhamdulillah senang dapat parking di sogo (untung pakai kereta kontot2 ni sbb boleh selit2)..kemudian terus menuju ke Nagoya...malas nak survey2 sbb hari tu kami dah survey siap2 kain langsir mana yg kami nak...rumah saya semua jenis tingkap besar2...di Hall total kain yg kain yg kene beli 3.3m x 6bidang = 19.8m, office @ bilik ke-2 pulak 3m x 4bidang = 12m dan di master bedroom pulak 2.5m x 6 bidang = 15m (baby's room @ bilik ke 3 terpaksa di drop juga sbb budget tak cukup..huhuh)..so total satu rumah tolak bilik baby = 46.8m (utk Night curtains sahaja. kalau sekali ngan day curtains total semua 93.6m)...itu pun day curtains kami decide nak beli next month akibat budget yg constrain..owhh kalau la banyak duit...amin..itu pun total price utk 46.8m + eyelid 46bijik + tape semua dekat rm800 sbb tu la Day Curtains terpaksa dibeli next month...yg paling mahal dekat adalah Hall curtains rm16.80 semeter (sib baik en.hubby tak marah)..bilik yg lain harga rm6 semeter & rm9.80 semeter..sib baik dh boleh save dekat upah jahit..saya ada gak beberapa kali mengeluh dgn hubby "boleh ke jahit ni" dan dibalas balik dgn kata-kata pedas en.hubby "aii apa guna abg belikan mesin jahit mahal kalau tak nak take the challenge"...gulpp..tersenyap sekejap saya bila hubby ckp camtu...betul jugak kan, kalau saya tak berani take the challenge mcm mana nak belajar?

 *colour mungkin berlainan dari yg actual

curtains utk our Hall
saya pilih corak ni sbb dia nmpak "mewah" sbb tu la rege dia pun cantik

 
ni corak wallpaper yg kami pilih utk feature wall di Hall (mesti susah nak bayangkan kan?)..
saya pun takleh nak bayangkan sbb wallpaper belum pasang lagi..

ni pulak utk bilik office @ library @ bilik no-2
colour dia Yellowish nak ke Gold

ni wallpaper
actually colour wallpaper ni soft green..
tapi al-maklum camera ni cap Ayammas je

last but not least our Master Bedroom curtains
ni pun agak mencabar nak jahit sbb dia berjalur..jadi saya kene cantumkan setiap bidang mengikut jalur
nantikan result nya ya =D

ni wallpaper utk master bedroom..i like this design..hopefully end result dia cantik..amin

eyelid ring ni kat nagoya harga rm1.50..
saya rasa mcm agak mahal la..
ke memang price dia mcm tu?
korg tau tak kat mana saya boleh beli dgn price yg murah?

lama jugak di nagoya memilih kain...banyak kain + rambang mata...ada yg cantik, ada gak yg buruk ;p...yg penting pandai pilih corak + warna...agak mencabar + lama jugak sbb kami kene pilih langsir yg match dgn colour wallpaper..tak boleh main pakai hentam je...lepas sesi pilih memilih kaki pun dah sakit, perut pun berdenyut2 (ntah la lately rasa berdenyut kat perut ni tak tahu nape. malas nak g check..bley tak)...Asar & Maghrib di rumah mummy saya di Kg Baru...seriously saya dh rimas duduk sini rasa nak cepat2 balik rumah..walaupun di sini la tempat saya membesar tapi sekarang keadaan Kg Baru dh makin jadi mcm mini Indonesia..RIMAS ok!...nak lintas sana sini sukahati dorg je, bukan dorg tgk kiri kanan..langgar kang baru tahu..dah la suka tenung org mcm kita ni ALIEN pulak padahal kau tu yang ALIEN ok!....di sana-sini org bukak lagu dangdut..dah la tak hormat waktu maghrib..time maghrib pun kau nak pasang lagu kuat2...nak berlawan pulak dgn Azan masjid..isk isk manusia owh manusia...dari saya jadi sakit hati lebih teruk lagi lebih baik saya ajak hubby balik cepat...malas nak fikir

smpai di rumah sudah pukul 9pm...habis masak dh pukul 10pm...mata dah ngatuk giller...tapi takkan nak terus ZzzzZzzzz kan...nnt gemuk pulak..hmmm nak potong kain badan, pulak sengal2...tiba-tiba terperanjat bunyi "GOLLLLL"...org sebelah rumah menjerit tgk bola Korea vs ntah team apa ntah...rupanya saya terlelap di sofa dan tak sedar hubby selimut kan saya..owhhh soo sweet...dah alang-alang tido saya pun sambung balik tido sampai esok pagi..

(to be continued)


Photobucket

2 comments:

  1. salam, haii.. salam kenal
    selalu baca sini tapi kali ni baru rasa nak komen.. sebenarnya nak bagi motivasi ni ;D hahahaa

    BOLEH! mesti boleh jahit langsir tu nanti.. dan sebenarnya part paling mencabar sekali ialah part memotong kain!! esp kalau kain jenis berat.. sakit2 badan, bengkak jari la nanti jawabnya sebab kebanyakannya more than 10mtrs kan. kalau boleh biar ada orang tolong2 k

    apa2pun goodluck! x sabar ni nak tengok siap. hehehee..

    ReplyDelete
  2. hye Dear
    thanks for visiting..

    MESTI BOLEH punya!..huhu..walaupun susah akan ku cuba jugak buat jadi senang..Alhamdulillah Dia permudahkan kerja saya..fuhhhh...memang mencabar part potong kain tu..dlm hati berdoa je "jgn la salah potong"..sbb kain beli cukup2 je...bukan takat sakit pinggang je tapi lutut saya siap bengkak lagi tau sbb duduk lipat lama sgt..adoiii...terpaksa jugak tahan

    TQ dear for ur advise & support..nice knowing u =D

    ReplyDelete