Saturday, June 5, 2010

Mad About Cotton

smlm cuti gantian semperna hari keputraan agong kami ke Jalan TAR. hajat di hati nak beli barang2 menjahit utk Kelas Jahit Baju Kurung hari Ahad ni..Actually En.Hubby ajak pergi esok tapi saya malas pulak sbb esok hari sabtu sure ramai punya org kat situ..nak cari parking pun CONFIRM payah..

saya ke Nagoya utk mencari kain cotton yg murah2..saya rasa nagoya kain antara yg murah2..design pun boleh tahan jugak lawa2..pernah sekali saya beli kain langsir (masa nak kawin) di Jakel harga semeter rm45 tapi dapat less jadi rm32 semeter...saya ni kalau dah "fall in love" dgn 1 benda seboleh2nya saya nak jugak..yg lain memang saya tak pandang dah...tadi masa kat nagoya saya ternampak kain langsir yg "sebijik sejibon" dgn langsir yg saya beli kat jakel masa bulan 10 tahun lepas dgn price yg jauhhhhhhhhh lebih murah..guess berapa 1meter???..RM9.80 SAHAJA!!..memang teramat jauh beza...menyesal jugak sbb hari tu tak survey dulu kedai lain...memang masa tu saya masuk jakel je..kedai lain saya tak masuk..memang kain di jakel agak mahal2..JANGAN la bawak beg plastik kedai kain lain masuk dlm kedai dorg sure kene perli punya...saya pernah terkena banyak kali, kebetulan saya beli kain di Nagoya dan masuk ke Jakel utk cari kain utk di buat baju kurung..salah seorg di kaunter ni perli saya "laa kak nape la beli kain kat kedai ci*a, kedai melayu kan ada"...masa tu mulut saya gatal je nak jwp balik "tapi kedai kau mahal" tapi tak sampai la pulak hati..dan 1lagi paling saya tak suka bila masuk kedai salesgirl ikut dekat2..paling MENYAMPAH kalau kene ikut..pegang sikit kain terus tanya "boleh kak?"...hadoii rimas saya dibuatnya..setapak kita jalan setapak dia jalan...sbb tu saya malas nak pergi kedai kain mcm Jakel @ Gulatis..saya rimas betul dgn salesgirl yg suka ikut dekat2..rasa mcm terpaksa beli walaupun hati saya tak nak beli..

anyway dh jauh melencong dari tajuk asal..sekarang ni saya tgk rata2 kedai kain menjual kain cotton..musim cotton dh dtg balik la ni...saya memang peminat setia kain cotton..cotton memang tak boleh disangkal amat sedap pakai especially kat Malaysia yg panas memanjang..saya pun baru nak mula hobby kumpul kain cotton yg cantik2..memang sekarang baju2 kurung kain lain saya langsung tak layan..pergi office pun pakai baju kurung yg kain cotton je..

di nagoya td dpt la sambar 5jenis kain cotton..total semua 14meter (3 kain potong 4meter, 2 kain lagi potong 1meter each) = rm57..murah kan..corak pun comel2..tapi quality tak la selembut cotton mahal2..saya beli yg 1meter rm2.50 dan rm8...actually nak beli banyak2 tapi nnt la bila dah ada mesin jahit baru la boleh kumpul banyak2 lagi (tak sabar)



*iklan free utk nagoya pulak hari ni ;p



Photobucket

6 comments:

  1. salam,

    ohhhhh...sangat cantek!!! suka semuanya:D___

    esok nk tarik cik abg ke nagoya, nk rembat barang semeter dua :)

    ReplyDelete
  2. yg wrna pink. biru cokelat tu lawa!!!!!!

    ReplyDelete
  3. Lynn ~ rembat-rembat jgn tak rembat =)

    bajucantek ~ cutekan design mcm ala-ala japanese, kalau buat beg memang lawaa

    ReplyDelete
  4. emm saya mmg selalu jugak ke jakel, tp survey harga dulu, then baru g nagoya or kamdar, agree with u kekadang kain sama tp harga jauh lebih rendah... who cares who sell it.. yg penting the price is cheaper betul tak

    ReplyDelete
  5. I baru je buat beg dgn kain yg biru tu..memang cantik.. tapi kain tu kecut sikit bila diseterika

    ReplyDelete
  6. Have a pleasure to visit my page..CTNZ collections offer you 100% original cotton premium quality at a reasonable price..
    Link ==>> http://m.facebook.com/CTNZcottoncollection

    ReplyDelete