Tuesday, June 1, 2010

Ohhh Ibu MertuaKu

2bulan lepas kali terakhir saya dan suami balik kampung suami di Pantai Timur..saya ni dibesarkan di bandar dan tiada kampung..rumah nenek belah mak dan ayah 2-2 di KL...memang langsung tak pernah rasa duduk di kampung..duduk di kampung ni best...tenang je rasa...tak banyak kereta...udara pun nyaman je...dan yg paling BEST sekali makanan yg fresh-fresh semua...

oleh kerana ingin menjadi Menantu yang BAIK dan di SAYANGI cheewahh saya dgn berbesar hati meng"offer" ibu mertua saya khidmat menjahit manik utk baru kurung dia secara F.O.C...hajat di hati nak tgk ibu mertua ku "vogue" mcm org lain juga...mula2 Ibu mertuaKu ni tak mau sbb dia tak pernah ada baju yg berjahit manik lgpun dia tak minat...mungkin dia tak nak susahkan saya yg masih mengandung lagi masa tu kot (saya agak dlm hati je)..tapi setelah dipujuk akhirnya Ibu MertuaKu akur juga..ahaks...siap menitik air mata dia terharu sbb menantu dia baik hati sungguh hahahaha masuk bakul angkat sendiri nampak

oleh kerana ni 1st baju yg bermanik jadi saya tak nak jahitan manik yg sarat sgt...takut nnt dia tak suka @ malu nak pakai...sbb Ummi saya, kalau saya jahitkan baju dia WARNING awal2 "jgn manik banyak2 sgt, nnt ummi segan nak pakai sbb ummi rasa org perhatikan ummi"...jadi saya jahitkan yg simple2 dulu TAPI jahitan yg boleh menyerlahkan lagi "kecomelan" Ibu MertuaKu yg terchenta bila pergi kenduri kendara di kampung...Vougue de vasss gitewww..saya harap Ibu MertuaKu happy

setelah berhempas pulas takde la susah mana pun menyiapkan manik Ibu MertuaKu sbb akhir bulan ni nak balik kampung jeng jeng jeng ini lah hasilnya utk IBU MERTUA KU TERSAYANG




pssttt: NEXT PROJECT "ALAHAI MAK NGAH" tunguuuuuu

Photobucket

No comments:

Post a Comment